BMW R1200 GS ve ADV Bakım ve onarım

2004-2010 model (tek eksantrikli) BMW R1200 GS ve Adventure lar için periyodik bakım işlemleri özeti: (çift eksantriklilerin bujileri hariç kullanılan pek çok sarf malzemesi de aynı)

10.000 km'de bir yağ, yağ filtresi değişimi, senkron subap kontrolü gerekirse ayarı
20.000 km'de bir hava filitresi ve diferansiyel yağı değişimi
40.000 km'de bir şanzuman yağı, alternatör kayışı ve buji değişimi


Akü olarak 12v ytx 14 bs tarzı aküler uygundur

Resim

Resim

Resim


Benim arıza ve bakım işlemlerim:
40.000 de ki ağır bakımı yetkili serviste yapıldı. motor sanziman diferansiyel fren yağları yağ hava filtresi buji alternator kayısı değişti. Senkron subap ayarı yapıldı. BMW yetkili serviste İbrahim Usta tarafından yapıldı (1150 TL)
50.500 de yağ ve yağ filtresi değişti senkron subap kontrolü yapıldı. (120 TL)
51.000 de akü değişti. Yuasa YTX 14 BS (300 TL)
59.000 de yakıt pompası ve flanşı garantiden değişti. 
62.500 de hava filtresi, yağ,yağ filtresi değişti. Senkron subap kontrolu yapıldı. (170 TL)
70.000 km de arka amortisor keçesinden yağ kaçağı oldu. İst Güngören İbrahim usta tamir ettirdi. Biraz fiyatlı ama referansları cok iyi olduğundan ve garanti verdiğinden onu tercih ettim (500 TL)
72.000 de yağ yağ filtresi değişti.(120 TL)
73.000 de arka tekerlek flanşı bmw de aksiyonla garantiden değişti. Bu işlemi ücretsiz yaptıkları icin arka fren balatalarinıda orada değiştirttim (250 TL) Senkron subap kontrolu yapıldı. 
75.000 de sıkışan ABS motoru kömürünün yuvası rahatlatıldı. Bursa da estetik mehmet usta yaptı (350 TL)
79.000 de metzeller next takıldı (925 TL) Çimen ve çamur performansı haricinde kullandığım en iyi viraji olan lastik. (Turance, EXP, Anakee 2 tecrübelerim oldu)
80.000 km de direksiyon da yukarı aşağı boşluk hissettim. gidon rulmanını Bursa da tornacı Mehmet Kaya usta ile değiştirdik. (30 TL) direksiyon gibi yüksek devir çevirmeyen ve ısınıp genleşmeyen yerler icin genleşme boşluğu olan "C3 tipi" rulman kullanmayın ! 
82.500 de yağ,yağ filtresi, hava filtresi, bujiler, alternatör kayışı, şanzıman, diferansiyel, yağları değişti. senkron subap kontrolü yapıldı. ( 320 TL)

Benim 2008 adv icin Senkron ve sübap ayarı en son 40.000 km'de yetkili serviste yapıldığından beri her 10.000 km'de bir kontrol ettirmeme rağmen 83.000 km ye gelen motosikletimde hala ayar ihtiyacı yok :)
50.000 km den beri yağ eksiltme durdu (gerçekten de rodaji anca 50 binde bitiyormuş) 
GS lerde benim gördüğüm kadarıyla 150.000 km (+ - 50.000 km) civarı  debriyaj sorunu ortaya çıkabiliyor. Şehiriçi yoğun kullanımın bu mesafe üzerine etkisi olabilir.

Kullanılabilecek Sarf malzemeler
Motor yağı castrol power racing 10w 50 3,75 lt kullanılıyor. 4lt 92 TL

Hava filtresi 40 TL 
Resim

Yağ filtresi 40 TL, 4 buji (tek eksantrikliler icin) 90 TL alternator kayışı 15 TL (BMW marka olursa 60 TL )
Resim

Şanzıman ve diferansiyel yağı 1 lt 30 TL 1 lt ikisinede yetiyor. 
Resim

Şaft körüğünün içindeki dişlinin gresi 140 TL( aslında cok az miktar kullanılıyor ama kucuk boyu yok)
Resim


Hata ve arıza tespiti için kullanmayı biliyorsanız 911 diagnostik bmw arıza teşhis cihazı faydalı olur.
Realoem den parça kodunu bulup 
http://www.realoem.com/bmw/tr/select?product=M&archive=0&series=K255&model=

İhtiyaç olan malzemeler BMW ya da Bempar dan temin edilebilir. 
Yağlar için Bursa da toptancı olan yağpet in fiyatları iyi. 

El altında buji ve yağ filtresi sökme aparatları, torks uçlu lokmalar vb. alet edevat ta bulundurmakta fayda var. 

Sulular hariç tüm R1200gs ve adv sahiplerinin zor durumda kaldıklarında lastikleri sökmek yada söktürmek için avadanlığında olması gereken iki parça daha var. Merkezi yerler haricinde pek çok tamircide bizim lastikleri çıkaracak ölçüye uygun torks ve alyen yok. 

Ön lastik için 22 mm alyen anahtar 
Arka lastik için T50 torks lokma uç

Bizim traktörlerin zinciri dişlisi olmadıgından, bakım araligi 10.000 km olduğundan, biraz da elinizden iş gelir ve ekstra sürpriz bir masrafta çıkarmazsa abartılı fiyatlar değil. 

Hepinize kazasız masrafsız yolculuklar. 

Resim


9 yorum:

  1. Teşekkürler, çok yararlı bir yazı olmuş. 80000 km de bir adv alıp kullanmak mantıklımıdır acaba yoksa aynı paralara sıfır africa twinmi almalıyım? Tavsiyeniz nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili dostum,
      Hocanın dediğini yap, yaptığını yapma :P
      400 bin km ye kadar adv yi kullan, arada africa yı merak edersen benimkini alırsın.

      Sil
  2. Son foto çok güzelmiş....

    YanıtlaSil
  3. Bilgilendirme için teşekkürler.
    Syntrax Şanzıman ve diferansiyel yağının sınıfı nedir.(GL 5 midir.BMW GL 5 i öneriyorda)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unlu usta Samir, GL 5 oldugunu doğruladı. ancak motul un kinin bulunabilirse daha kaliteli olduğunu da beyan etti.

      Sil

    2. ''Mobilube SHC Tam Sentetik Süper Performans Dişli Yağı SAE 75W-90''
      BMW nin kullandığı safxo yağının direk muadili ve kolay bulunanı tavsiye ederim.gl4 ve gl5 i karşılar.

      Sil

    3. ''Mobilube SHC Tam Sentetik Süper Performans Dişli Yağı SAE 75W-90''
      BMW nin kullandığı safxo yağının direk muadili ve kolay bulunanı tavsiye ederim.gl4 ve gl5 i karşılar.

      Sil
  4. Oncelikle bunun motorculuk hayatimda okudugum en faydali yazi oldugunu dusunuyorum. Cok tesekkurler.

    Sulu GS icin de son konusulanlar nedir acaba? Arkadaslarinizda varsa bizimle deneyimlerini paylasabilirlermi? Internette 40.000km yi aşan ilanlar cikmaya basladi.

    YanıtlaSil