Honda Transalp XL 700

Honda Transalp XL 700 hakkında (şubat 2013)

Transalp XL700 le yaklaşık 9.500 km lik bir tecrübem oldu. Bana "hissettirdiklerini" paylaşmak istedim. DL 650 yi almadan öncede görüntüsüyle hoşuma giden bir motordu XL 700. Alıncaya kadar da hiç kullanmamıştım. Yani dış görünüşüne tav oldum diyebilirim

Aradığım başka bir modelde ki içime sinen motoru bulamayınca birazda denk gelmesiyle sevdiğim bir renk kombinasyonuna sahip olan bu motoru "bazı arkadaşların da" gazıyla almış oldum.

Resigzed ImageClick this bar to view the full image.


Resigzed ImageClick this bar to view the full image.


Biraz benziyor sanki


Öncelikle motoru aldıktan sonra daha önceden takıntım olan bir konuyu düzelttim. sahibinden. com a yazarak xl700 ün de (aynı xl 600 ve xl 650 , dl650,f 650 vb gibi) enduro sınıfı bir motosiklet olduğunu ve sport touring sınıflamasının yanlış olduğunu belirttim. Onlarda bu hatayı düzeltti ve artık benim sayemde XL 700 de enduro ların içinde çıkıyor

Motor olarak V 2 silindir , 680 cc , 59 hp , 60 nm tork, 19" ön 17" arka lastikler, yakıt deposu 17,5 lt , sele yüksekliği 84 cm, ağırlık 220 kg






Olumlu yanları:
Kombine ABS (arka frene basınca gücün bir kısmını ön disklere de aktarıyor) fren sistemi çok başarılı. Bu fiyat civarında ki hiç bir motorda olmayan bir özellik.
10 km nin üzeri hızlarda devreye giriyor. Devre dışı bırakılamıyor ( belki sigortasını sökerek), telli cantlar , amotisörler uyumlu ve yumuşak, yüksek süratlerde bile kafada yalpalama yok, selsi rahat (artçı tecrübem olmadı), kumandalar ergonomik (kışlık eldivenle bile), egsoz sesi güzel (rolantide de iyi ama 117 kmh 5000 devirde hoş bir uğultusu var), tek farlı olmasına rağmen aydınlatması iyi, servis ağı yaygın (Honda), bilinen kronik bir sıkıntısı yok.

Gelelim yakıt tüketimine bu konuda çok yüksek yakıyor gibi bir algı var ama yorumu size bırakıyorum.

Bursa-Dalyan arası 650 km lik yolda ortalama 140-150 km/h arası hızda 6,3 lt/100 km yaktı.
Dönüşte Dalyan-Bursa arası ise ortalama 110-120 km/h hızda ise 4,8 lt/100 km yaktı.Her motor gibi basınca yakıyor. 

Bornova dan aldığım yakıtla sonlarda benzin uyarısı yanarak 350 km giderek bursa ya eve ulaştım ( gerçi sonlara doğru yanımda yusuflarda vardı )
Yani sürate bağlı olarak menzili 250 km ile 350 km arasında değişiyor (yedek dahil)

Resigzed ImageClick this bar to view the full image.


Olumsuz yanları:
lastikler şamdelli , 5 vites (ancak rahatlıkla 6 yı kaldırabilirmiş) , maks hızı 187 km ( limitör devreye giriyor), uzun tur camı bile tüm motorlarda ki gibi yetmiyor (boy 1,83 ) ekstra aparat ihtiyacı var, vergi dilimi 650 cc nin üzerinde , orjinal lastikleri dişli olduğu için kaymak asfaltta biraz titreşim oluyor (Lastik değişiminde bu sorun giderilebilir ,Sonuçta 220 kg lık hiç bir motor arazi için çok uygun değil bence)

Önce ki motorum DL 650 olduğu için sadece onunla kıyaslama yapabiliyorum. Genel olarak V-strom dan daha sakin bir sürüşü var. V-strom gazlarken, XL 700 frenlerken daha başarılı. XL 700 manevra olarak daha kıvrak ve rahat, egsoz sesi daha iyi. V-strom daha cüsseli önden görüntüsü daha heybetli ancak bu koca kafa yüksek süratte biraz sallama yapabiliyor Transalp rüzgarı sanki daha iyi deliyor. V-strom un selesinin altına pekçok ıvır zıvır doldurabiliyordum ama Transalp sadece avandanlık ve U kilit alabiliyor. V-strom 6 vites ve total ortalamam 5,3 lt/100 km idi. Transalp ise 5 vites ve şuan için ortalama tüketimim 1.500 km de 5,4 lt/100 km görünüyor.

Keyifli sürüşler



Burak ZEYTİNCİOĞLU


bursaenduro Honda-Transalp-XL-700 

vstromturkiye Honda+Transalp+XL+700

8 yorum:

  1. Güzel paylaşım, güzel anlatım. Teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  2. Güzel paylaşım, güzel anlatım. Teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  3. MERHABA AÇIKLAYICI BİR ANLATIM İLE GÜZEL BİR PAYLAŞIM OLMUŞ BENDE UZUN SÜREDİR XL650 XL700 ARAŞTIRIYORUM XL700 DİYE YAZINCA İLK SIRALARDA ÇIKTI BENİM KAFAMDA BİRKAÇ SORU İŞARETİ VARDI BUNUDA ABS FREN KOMBİNESİ İYİ OLDUĞU KONUSUNDA HERKES HEM FİKİR BAZI NOKTALAR VARDI KAFAMDA SAYENDE ÇÖZDÜM ŞİMDİ SIRADA DÜZGÜN BİR MAKİNE BULMAKTA TEŞEKKÜR EDER KAZASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

    YanıtlaSil
  4. DEĞERLİ BİLGİ PAYLAŞIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.

    YanıtlaSil
  5. DEĞERLİ BİLGİ PAYLAŞIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.

    YanıtlaSil