Yeni Honda Africa Twin CRF1000L DCT





























Uzatmadan çift kavramalı debriyajı özetlersek eğer vites değişimleri gerçektende çok hızlı ve normal kullanımda dct mükemmel ama dik iniş çıkışlı yollarda yüksek tempolu kullanıma geçilirse 3. Nesil DCT henüz bizden daha akılı değil ;) kompresörden faydalanmak istenirse ara sıra viteslere (gidondaki + ,- kulaklarını kullanarak tek bir parmak hareketiyle) manuel müdehale gerekebilir.

En baygın kullanım modu olan D de bile sollama vs sebeplerle gazı aniden açarsanız bir yada 2 alt vitese geçerek hızlı bir ivmelenme sağlıyor.



Otomatik kullanımdayken yavaş kalkışlarda düşük devirlerde vites arttırıyor. Seri gaz açarak kullanım başlarsa devriri uzatarak vites geçiriyor. Devir çok yükselirse (otomatik modda) vites büyütüyor kompresyon azalıyor. Dik inişlerde keskin virajlar varsa kompresyondan daha etkili faydalanabilmek için manuel kullanmak avantajlı yada bu tarz yollarda otomatik kullanıma kulaklardan vites düşürerek müdahele etmek gerekebilir. 


Dct nin sensörü var virajda bayırda vites değiştirmez kısmı ise biraz güzelleme olmuş. Başlarda alışana kadar dikkatli olmak lazım. Bazen kaygan asfaltlı döner kavşaklarda dönüş sırasında hızı yavaşça arttırırken hiç beklemediğiniz bir anda vitesi büyüterek arka tarafı oynatıyor. Otomatikte sert yada uzun süreli fren yapılırsa hemen vites küçülterek kompresyonla yavaşlamaya da destek oluyor. Çayır çimen hafif arazide de dct çok büyük konfor. Vitesle mitesle uğraşmadan sadece yola konsantre olup sol el ve ayak boşta gidiyorsun.
Manuel kullanımda deviri ne kadar yükseltsenizde hatta limitör devreye bile girse vitesi büyütmüyor. Tüm kontrol sizde Ama çok yavaşlarsanız motoru stop ettirmemek için vitesi küçültüyor ;) 
Sürüş modları , D,S1,S2,S3 Keskin virajların olduğu dik inişlerde S3 le birlikte ara ara vitese müdahale yada tam Manuel mod, Sık virajlı ve eğimin çok fazla olmadığı yollarda performanslı kullanmak istenirse S3 modu iyi. yağmurda kullanım ve uzun yol içinde S1 modu iyi. D modunu çok düşük devirde vites büyüttüğünden ben hiç beğenmedim. Hatta D yerine S1 , S3 yerine de daha agresif bir mod tanımlansa bence daha uygun olurmuş. Vites geçişleri gayet hızlı ve gidondaki kulakçıklarla vites değişimi çok pratik ve keyifli. Ayaktan vites değişimi için pedalı hiç aramadım kolay alışılıyor. Yavaş dar manevralarda gaz + arka fren yarım debriyajın işini görüyor.
DCT vites değişimde tork kaybı yaşatmadığı ve seri vites değişimi sağladığı için pek çok makineyi geride bırakacak kadar ivmelenmesi hızlı.

Şuana kadar ki tecrübemle otomatik modlarda bile istendiğinde manuel vites değişimi yapılabilmesi ya da komple manuel vites kullanımı ile tüm kontrolü size bıraktığı için yine dct diyorum.

Image

21'' lik lastik çapınında etkisiyle sert frende ön amortisörde F800 kadar olmasada dalma var. 140-150 km/h lik hızlı virajlarda viraj zemini bozuksa arka lastik sekebiliyor. 

Rodaj mesafesindeki dikkatli kullanım için kitapçık 500 km diyor. 
Bakımlarda dct de motor yağ filtresine ilave olarak şanzıman filtresi de değişiyor.
En son sürat olarak arka çanta yokken 219 km yi gördüm. Ancak 200 ile gittiğim bir sırada navigasyona baktığımda 182 km civarını gösteriyordu. Kendimizi daha iyi hissetmemiz için kadranda % 10 luk bir köpük var ;)

DCT li versiyonunda Özellikle kornaya basmak için başlarda düzenli olarak sinyal kapama tuşuna basıyordum 5 bin km sonra alıştım . Ayrıca El gazdayken dörtlüyü yakabilen madalyayı hak eder .Dct li modelde eklenen tuşlar nedeniyle Temel kullanılan butonların yerleri konusunda biraz sapıtmışlar. 

Motosikletin genel görünümü,altın rengi cantları (tricolor), led farlar ve amerikan arabası tarzı sabit yanan sinyaller gayet yakışıklı.
Avrupada Tricolor ve kırmızı rengin diğer renklerden 300 € daha pahalı olduğunu da hatırlatayım



Honda nın 2+2 4 yıllık garanti süresi çok iyi, ancak bakım aralıkları dışarıdaki ülkelerde 12 bin km iken Türkiye de diğer bazı markalar gibi 6 bin de bir servise çağırılıyor. 
Kimse Türkiye'nin yolları şöyle , iklimi böyle bahaneleriyle Enduro ! tarzındaki bir makinenin ülkemde daha sık servise gitmesi gerektiğini söyleyemez. buradaki küçük hesaplar motosikletin satış potansiyelini sınırlar :[

Servis Bakım Maliyetleri:
1.000 km rodaj bakımı: işçilik alınmıyor, yağ, yağ ve şanzıman (dct için) filtresi değişimi 220 TL
6.000 km bakımı:yağ, yağ ve şanzıman (dct için) filtresi değişimi, işçilik 290 TL







Africa nın Türkçe kullanim kılavuzu pdf 

Kitapçıkta CRF1000A (manuel vites), CRF1000D (DCT şanzıman) lı modeli gösteriyor





Teknik Özellikler
Motor Sıvı soğutmalı 4 zamanlı 8 supaplı 270° krank mili ve Unicam ile Paralel Çift Silindir
Motor hacmi (cc) 998 cc
Maks. Güç (kW@dev/dak) 70 kW @ 7.500 dev/dak (95 PS)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 98 Nm @ 6.000 dev/dak
Sele yüksekliği (mm) 870 / 850 mm
Yerden açıklık (mm) 250 mm
Yakıt kapasitesi 18,8 litre
Tekerlek (Ön) Alüminyum jant ile 21 x 2,15 telli jant
Tekerlek (Arka) Alüminyum jant ile 18 x MT4,00 telli jant
Süspansiyon (Ön) Hidrolik çevirmeli tipte ön yük ayarlı ve DF ayarlamalı, 230 mm strok ve 240 mm aks hareketli, 45 mm kartuşlu, ters pozisyonlu Showa ön amortisörler.
Süspansiyon (Arka) Gaz şarjlı sönümleyicili Pro-Linkli tek parça dökme alüminyum salıncak kolu, hidrolik çevirmeli tip ön yük ayarlayıcısı ve geri tepme sönümleme ayarı, 220 mm arka tekerlek hareketi, 94 mm aks stroku
Fren (Ön) Alüminyum porya ve radyal geçmeli 4 pistonlu kaliperlere ve sinterlenmiş metal balatalara sahip 310 mm çift, dalgalı tip yüzer hidrolik disk
Fren (Arka) 1 pistonlu kalipere sahip 256 mm dalgalı hidrolik disk ve sinterlenmiş metal dolgular Ek kayar tip 1 piston kaliperli DCT model üzerinde aynı zamanda El Fren Sistemi
LED Ön Far Var
LED Stop Lambası Var


Image




Yakıt Tüketimi Hakkında 

öncelikle şunu belirteyim "kaçan yakar!" gazı açarsanız yakar, efendi efendi gidecek sabrınız olursa yakmaz. Artçılı yaptığımız turlarda daha sakin kullandığım için 5 lt/100km nin üstüne çıkmıyor. Bu iş ortalama hıza ve kişinin kullanım tarzına göre çok değişecektir. Ama ben Africa yı 90-100 efendi gideyim diye almadım :mrgreen: 



İlk 7 bin km boyunca aldığım tüm yakıtların kaydını tutmuştum, Dct şanzıman (genelde S2-S3 modda kullandım) yakit tüketim kayıtlarım :


396 lt (şimdiye kadar aldığım toplam yakıt) / 6.950km (toplam mesafem) = 5,7 lt/100km
1.773 TL (toplam yakıt tutarı) / 6.950 km= 0,25 TL (km başına motorun yaktığı tutar)

Motordaki Yol bilgisayarında 2. Menüyü hiç sıfırlamadım 6.950 km nin ortalaması olarak gösterdiği tüketim 6,3 lt/100km idi. Yani motor bilgisayarı gerçek tüketimin 0,6 lt üzerinde gösteriyor olabilir. 

90-100 km sabit hızla sakin kullanımda ise artçılıyken bile 4,5 lt civarı ekonomik bir tüketim gösteriyordu.
140 km civarı hızda ise artçılı 6,5 lt/100km tüketim görünüyor.

Rodaj bittikten sonraki tüketimde yaklaşık %3-5 lik bir düşüş oldu

Diğer motorlarla karşılaştırma anlamında fikir vermesi açısından Gas cubby uygulamasıyla daha önce kullandığım 3 motorda yaklaşık 70 bin km nin yakıt verilerini kaydetmiştim 
Vstrom dl 650 ile 5,25 lt, (şu anki oratalama süratlerimin daha altında kullanıyordum)
Transalp xl 700 le 5,4lt, 
BMW R 1200 adv ile 6,3 lt ortalamalarım vardı.
Benim kullanım hızım ve tarzımla Africa Twin BMW R1200 adv nin 0,5 lt altında yakıyor.

Arkadaşlarla beraber Gokceada ya yaptığımız tempolu bir gezide 100 km de 
Super tenere africadan ortalama 0,5 lt fazla yaktı. 
R1200 adv 0,25 lt fazla yaktı. 
F800 ise 0,4 lt az yaktı. 

Depo Hacmi kitapçık 18,9 lt desede gırtlağına kadar doldurunca 19,5 lt alıyor :D 
Menzil teorik olarak maksimum 400 km ye ulaşabilsede ben bunu tecrübe edemedim. 2 kez yanıma yedek yakıt alarak benzin bitişini test ettim. Depo biterken Son 50 km kala yol bilgisayarı uyarı vererek geri sayıma başlıyor ve 10 -15 km kala da geri sayımı kesip 0 'ı gösteriyor. Bu arada hızlı gaz vermelerede teklemeler başlayabiliyor 10 15 km daha gidip hala yakıt dolmazsa 5-10 km civarı daha gidiyor ve ruhunu teslim ediyor :mrgreen: 
Yani geri sayım başlamasından itibaren 50+10 km lik maksimum menzili var. İyi tarafı ise bitmeye yakın ani gaz açışlarda tekleyerek ekstra bir uyarı yapması.

Africa Twin hakkında daha fazlası, forum sitemizde ;)
africatwinturkiye.org



Arka çanta olarak benim tercihim 33 lt lik Trexes oldu. Çanta çok büyük olmamasına rağmen eğer içi çok ağır ve dolu olursa zeminde çok düz değilse 70km/h civarı ellerimi bırakırsam motorun hızı 60 km ye düştüğü sırada gidonda yalpalama başlayıp 55 ten sonra ise kayboluyor (XL 700 Transalp te de olan bu salınım gidona tek parmak bile dokunsa olmuyor). 

Kişisel fikrim Africanın çanta takma kısımı diğer motorlara göre biraz yüksek ve bağlantı grubunun plastik olması sebebiyle arkadaki ağırlığın etkisiyle salınımın şase üzerine bindirdiği artan titreşim buna neden oluyor olabilir. Daha büyük hacimli çantalar bu olayın etkisi arttırabilir. Çünkü çantanın içi çok dolu değilken yada takılı değilken olmuyor.


{ Güncel Ek bilgi!!!!
Patlak arka lastiği tamir ettikten sonra bu yalpalama sorunu ortadan kalktı :)

Sanırım dışarıdan fark edilmese de arka lastikte çok küçük bir kısım cantın içindeki kanala tam oturmadığı için böyle bir sıkıntı yapmış olabilir. 

bu tarz bir problem yaşayan arkadaşlar varsa çözümü lastiği komple indirip yüksek basınçlı (55psi civarı) hava vererek varsa oturmayan kısımların canta ki kanala tam oturmasını sağlamak yada balans yaptırmak olabilir. }
Yan çanta için şu an beklemedeyim ama istediğim küçük hacimlerde eksoz Oyuklu çanta olmadığından sanırım Honda'nın orjinal çantalarına geçebilirim.

{ Güncel Ek bilgi!  Yan çanta olarak orjinal Honda çantaları aldım.  
+ ları: Kontak anahtarıyla açılıp kapanıyor , ek bağlantı demiri ihtiyacı yok, hafif, sökme takma basit, taşıması kolay. 
-  leri: yan çantalar takılıyken orta sehpaya almak uğraştırıyor, motora direk monte olduğu için çanta demirine ihtiyaç olmuyor ama bu demir yan  çantalar takılı olmadığı zamanlarda motorun arkasını ekstra koruma görevide görüyorlar, üzerindeki alüminyum kısım çok kolay çizilebiliyor. }

Africa ya uygun arka ve yan çanta seçenekleri;

Çok daha iri bir motosiklet olan olan Bmw r1200 adv (33lt) ve Yamaha süper tenere (30lt) büyük olmayan orjinal arka çantaları tercih etmişken daha ince yapıdaki africa tarzı motorlara büyük çantaları ben pek yakıştıramıyorum. Ki Afrika'nın kuyruktaki çantanın bağlanacağı kısımı plastik ! (Bu arada 1200 adv nin orjinal yan çantaları 45 lt, süper tenere de ise 32 lt civarı)

Bence Africa Twin hatta f800 GS, Tiger 800, tenere 6.60, vb nispeten ince yapıdaki motorların uygun çanta ölçüleri max. 30-35 lt arka çanta, 35-38 lt de yan çanta. Daha büyük hacimli çantalarda arkadan bakınca motor pek görünmüyor, çantaların arasına sıkışmış gibi geliyor bana

Ayrıca çantalar ne kadar gidon hizasından çıkıntılı ve büyük olursa sıkışık trafikte manevra şansı azalıp, yüksek süratte de yalpa ihtimali o kadar artıyor ve içi de gereksiz ıvır zıvırla doluyor.

Honda'nın 5300 TL lik seyahat paketi mantıklı (aynı anahtarla açılabilen çantalar, orta sehpa, uzun tur camı). Plastikte olsa çantaların hacmi ve görünüşü güzel duruyor ama çantaların çok sallandığını söyleyenler de var. Birde yan çanta bağlantı demiri olmayınca motor yatarsa eksoz çizilebilir, koruyucu özelliğide var sonuçta bu demirlerin.

Trexes, te 33 lt arka çanta var. Ayrıca eksoz oyuklu yan çanta bağlantı demiri ve 33 lt. eksoz oyuklu sağ / 38 lt sol çanta hazırlama projesi var. Heyecanla bekliyorum
Büyük iyidir diyenler için arka çantada 40 ve 45 lt seçenekleriyle, yan çanta için 45 lt lik üretimi de mevcut.

Adventurer, afrikaya uygun eksoz tarafı kertik yan çanta ve bağlantı demiri yapmış ama onlarda Bmw 1200 adv deki 45 lt lik çantalardan. Arka da 40 lt. Bizim motorlara iri gibi.

Globescout ta 35 lt 45 lt lik eksoz oyuntulu çanta ve bağlantı demiri seçenekleri için çalışıyor. Arka çanta 40 lt

Touratech in yan çantaları hacim olarak guzel 31 lt 38 lt. ama oyuk yok biri büyük biri kucuk. arkadan bakınca simetri olmuyor ve fiyat yüksek. Birde sağ çanta 2,5 cm civarı daha fazla dışarı çıkıntı yapıyor.

Givi yan çantaları da eksoz oyuksuz 37 lt 48 lt yine çok iri bir görüntü ve sağ çanta soldan 2 cm daha fazla dışarı çıkıntılı.

Hepco becker, 37 lt 40 lt eksoz çantası africa ya uyumlu eksoz kertik. Arka görüntü simetrik. Bu markada da 45 litrelik pizza taşımaya uygun sevimsiz bir top case var.

Sw motech, 37 lt 45 lt. İri ve eksoz oyuğu olmadığından arka görüntü asimetrik.

Holan ( Polonya malı ) eksoz tarafları afrikaya uygun kertik 31 lt ve 38 lt lik ölçüleri var. Ama Türkiye de satıcısı yok

X-wolf diye Çin' de bir satıcı var. görüntü olarak güzel ama kalitesi şu an süpriz.https://www.facebook.com/XWOLFCN/posts/1131570010233133

africaya uygun tüm çantaların detayları çanta seçenekleri başlığında
http://africatwinturkiye.org/viewtopic.php?f=5&t=6

Image


25 martın kur ve fiyat değerleriyle kıyaslama için bazı modellerin Turkiye ve avrupa fiyatları:Genelde ülkenizin vergi politikası sebebiyle Avrupa'dan daha pahalı olarak motosikletlere ulaşıyoruz. Ancak bu fark Bmw de biraz daha fazla açılıyor. Avrupada manuel Africa F800 gs le aynı fiyatken burda aynı vergi dilimleri içinde olmasına rağmen boru san farkıyla BMW nin fiyatları fırlıyor.



Bmw Türkiye

F800 dynamic gs 17.000 €

R1200 dynamic gs 26.000 €


BMW Almanya
F800 gs dynamic 12000 €
R1200 gs dynamic 16000 €

Bmw İngiltere
F800 gs dynamic 12000 €
R1200 gs dynamic 17000 €



Honda Türkiye
Africa manuel 13500 €
Africa dct 14300 €

Honda Almanya
Africa manuel 12000 €
Africa dct 13000 €

Honda İngiltere
Africa manuel 13200 €
Africa dct 14200 €



Yamaha Türkiye
Super tenere 1200 ze 18900 €
Xt 660 z tenere 9300 €

Yamaha Almanya
Super tenere 1200 ze 15500 €
Xt 660 z tenere 8000 €

Yamaha İngiltere
Super tenere 1200 ze 16000 €
Xt 660 z tenere 8800 €
























Burak ZEYTİNCİOĞLU

8 yorum:

  1. Merhaba,
    Africa Twin Türkçe kullanım klavuzu linki çalışmıyor. Tekrar ekleme şansınız olur mu? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://drive.google.com/file/d/0B61OnQSUEZONU2dlemlhN0FxTHc/view?usp=sharing

      Sil
  2. Selamlar;
    Güzel bir değerlendirme olmuş.Elinize sağlık.
    Servis bakım maliyetlerinide eklerseniz süper olur

    YanıtlaSil
  3. Yeni Africa Twin aldım.Ve bu motoru kullanıp yorum yapan arakdaşlara teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı olsun bence çok güzel bir seçim.

    YanıtlaSil
  5. Harika bir bilgilendirme olmus..tesekkurler.

    YanıtlaSil
  6. Harika bir bilgilendirme olmus..tesekkurler.

    YanıtlaSil